Thursday, October 14, 2010

12. b

12. b klassi kirjanduse kodune töö kaasaegse maailmakirjanduse teose põhjal

Õpilased saavad esmaspäeval 301 õpetaja laua sahtlist oma klassi A3 paberite hulgast endale ühe. Soovin, et kõik tööd oleks käsikirjaliselt vormistatud just sellele paberile.
Tähtaeg on nädalal enne vaheaega!!!
Tööl on kaks osa: nn mustand, kus on vastatud lühidalt küsimustele, et mõte hakkaks jooksma ja teine on arutlev esse teose, vastatud küsimuste ja oma elunägemuse põhjal.

Küsimused:

NB! antud töös ei soovi ma lugeda süžeed e sisu ümberjutustust

1. Kuigi kirjandusteos ei pruugi olla sümboolne, osundab iga teos mingile probleemile meie elus või probleemile, mis on üldinimlik.
Leia enda loetud teoses kujund või loo teema ning analüüsi, mida see tähendab, kuidas funktsioneerib loetud teoses? Kas ja kuidas kujund on seotud teie enda eluga (NB! Ärge kandke sündmusi üks-ühele üle, analüüsige kujundit)? Mida ütleb kujund või teema inimese elu kohta üleüldse?

2. Eetilised küsimused sellest, mis on õige, mis vale, millised on hea ja halva teo tagajärjed, läbivad kogu kirjandust.
Arutle, kas teie teose peategelasel oli õigus teha kõike, mida ta tegi? Kas meile, kes pole loo tegelased, kehtivad tavamaailmas samad õigused.

3. Kellele peaks autori meelest tema teoses kaasa tundma, kellele mitte? Mis sunnib selles teose olema lojaalne ühele tegelasele, teisele mitte? Kas teoses oli mõni koht, kus te tundsite, et ei saa autoriga hästi kaasa minna? Miks see oli raske?

4. ESSEE PEALKIRI: „Iga kord, kui avad raamatu, õpid midagi juurde.“ Hiina vanasõna

No comments:

Post a Comment